`aku jumpa manusia pelik`

Assalamualaikum wbt. apakah sihat blogger semua? entry ni bukan untuk
mengutuk sesiapa tetapi mahu mengasi tahu kepada mereka mereka sekalian yang berada diluar sana. ;)) 

Dipendekkan cerita, petang tadi lepas ayah aku selesai menunaikan solat jumaat, aku dan mak dimintanya untuk bersiap ke AEON. plan nak pergi stadium tengok bola KL vs N9 dengan jiran yang super genius tak menjadi  pula..-,-' macam pelik pula cara aku menulis ni  Hoo?, apesal aku berpenulisan sedemikian rupa? haahah, mungkinkah ada makna? lantak la, ini laman aku dan bukan sesiapa yang empunya..Setibanya dekat sana, aku dan mak pekena air dulu..sempott menunggu jalan jamm disebabkan traffic light yang mungkin kurang bermaya agaknya. 

Sedang aku dan mak menuju ke kaunter pilih pilih air, aku ternampakkan sesuatu makhluk bagai nak cocok biji mata aku dengan pisau dan juga garfuu..<-- kasar pulak aku. Bukan aku nak mengutuk ke ape, kalau nak berfashion tu agak agak le, beliau bangun dan dan tu separoh umat yang tengah makan minum  pandang ke arah beliau. Mana taknye, berpakaian kalah supermodel terunggul..seluar baju ketat, dah ketat pakai belt lagi tu kat luar baju, tudung dililit lilitnye kalau aku tarik sikit dijamin masok ICU. Yang paling aku tak sangka sangka, terbitnya seorang cina menundingkan jari ke arah beliau dan  ketawa berdekah dekah sambil menutup mata bukan sampai menutup mata taw. hahaaa~ 

Jadi, pengajaran yang aku nak kemukan kepada merekaII yang seperti beliau :
"Berpada padalah mendandan dirimu, kerana mungkin ramai yang akan memerhatikan gaya kamu, Jadilah sepertimana kamu yang begitu cantik rupawan dahulu, walau aku langsung tak kenal kamu"
MAAF JIKA ADA SESIAPA YANG TERASA HATI. 
^__________^

3 comments:

farhanamasdo said...

wat malu eden je

.........cP~ said...

salam.
Fesyen sekarang pelik pelik. Orang mumgkin cakap saya out dated tapi saya tak kisah.

lyana kamal said...

@farhanamasdo : kenapa?

@cP~ : memang pelik -,-' boleh la bagi siapa yang nak ikot, tapi berpada pada la kn. bia ketinggalan jnji tak keterlaluan :))