BERSIH JANGAN TAK BERSIH! HAHAA`

SABTU/28APRIL2012
Assalamualaikum wbt. 
Hotstuff ni! weheheee, aku pun teringin nak join perhimpunan ni. Tapi apakandaya, nun KL disana. So, mereka di bawah lah yang mewakilkan aku. cewahh! konon!  Bersih Bersih Bersih!agak agak aku tulis cenggini kena tangkap tak? hahaa ;p
sumber dari : melvister.com

Tujuan Bersih 3.0 Malaysia Diadakan Di Dataran Merdeka pada 28 april 2012 adalah berkenan tentang plihanraya. Walaupun mahkamah majisteret telah pun mengeluarkan perintah larangan pihak BERSIH mengadakan sekali mengadakan Perhimpunan Bersih 2012 (Bersih 3.0) di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur bermula pada hari (28 April 2012) sehinggalah 1 Mei 2012, tetapi pihak BERSIH akan tetap berhimpun seberapa dekat dengan lokasi Dataran Merdeka asalkan lokasi tersebut masih lagi mematuhi perintah mahkamah melarang mereka berkumpul di Dataran Merdeka.

Antara sebab sebab perhimpunan Bersih 3.0 Malaysia diadakan :
  1.  Jawatankuasa Pilihan Khas Berhubung Penambahbaikan Proses Pilihan Raya (PSC) masih lagi dilihat gagal untuk menyelesaikan 8 tuntutan yang dibuat semasa perhimpunan Bersih 2.0 dulu
  2. Lebih banyak penipuan dan bentuk manipulasi telah diperolehi.
  3.  Tidak yakin Pilihanraya Umum ke 13 akan datang dapat dillakukan dengan telus dan adil.
  4. SPR masih lagi gagal melibatkan isu asas iaittu membersihkan daftar pemilih.
  5. PSC masih lagi belum dilihat benar-benar mengusul satu kaedah yang baik bagi menyelesaikan masalah warga Malaysia yang berada di luar negara untuk mengundi.


Pssttt! aku panas aku panas ni :D nampak tak betapa garangnya reaksi aku.. brrrr -,-' stay tuned jap. Insyaallah aku kongsi info lagi lepas aku mengeteh dekat Aida Rich Cafe. goobaiii semua!

10 comments:

MK Kimi said...

untung kpd mereka yg dpt join Bersih ni. tp ada jgk manusia yg tak tahu makna "perhimpunan aman". So sad..

Faizz's Jamil said...

sokong bersih nih ! hidup hidup ! hidup rakyat

lyana kamal said...

MK Kimi : tulahh..hmmm -,-' xpaham betullah!

lyana kamal said...

Pait : yeah! Bersih Bersih Bersih ;D

asyiddin said...

yer itu lah tuntutan bersih....tpi ramai yang ditipu dgn berita di tv

lyana kamal said...

Tulah! jom reramai boikot dengan berita tv3 tu! -,-'

Azee Hana said...

tengok dekat berita hari tu,,,mak ai,,,ramai gile orang..

lyana kamal said...

ramai memang ramai. yang menyamar buat propa kontroversi sana sini lagi lah ramai.. -,-

mugmerah said...

mugmerah pon nak join. tp takot. huhu

lyana kamal said...

Huhuu ;D join dalam diam je le ye mugmerah