Ubat mujarab laptop "Sesak Nafas"

Kepada gorgeoushandsome blogwalking sekalian yang membaca entry aku pada malam yang hening ni :D aku nak share cerita and tipstips sikit:
Setiap beberapa jam lappy thirdhand yang diberikan oleh ayah kepada aku ni akan stuck. 
Then while play lagu, lagu tu akan berbunyi ala ala robocop(imagine la sendiri ye)hahah
Dengan tidak aku menoleh ke atas bawah kiri kanan depan belakang aku terus tutup lappy dan keluarkan bateri dia. Mujarab la jgak lepas tu. Tak senonoh je perangai :D benda ni dah jadi lebih kurang 3 ke 4 kali. Apa masalah dia pun aku tak tahu. Malas nak tanya dekat ayah.. aku dapat agak dah respon dia macam mana nanti :D [sedang aku cakapcakap dengan beliau, beliau buat donnow je=,=']. Dengan penuh semangat aku cari buku yang kat atas ni sebab haritu ada terbaca sikit tajuk dia.. So, meh la aku share kat kaurang;

Tips-Tips
1st: 
Download dulu software Glary Utilities 
software ni digunakan untuk membersihkan file temporary, sehingga nanti hardisk menjadi lebih ringan. Bukan hanya untuk menbersihkan file temporary, software ini juga mampu membersihkan registry, spyware, startup, shortcut yang berbahaya, serta membersihkan  semua aktiviti kita ketika berinternet.

2nd: 
Semuanya dilakukan hanya dengan satu kali klik. 
Tandakan semua pilihan yang ada
(aku lupa tanda tracks eraser tapi tak memudaratkan apa pun)
then klik Scan for Issue 
kemudian proses scanning akan berjalan.

3rd:
Setelah proses scanning selesai, hasilnya 
macam gambar kat bawah ni 

4th:
Klik Repair Problems, untuk membersihkan semua masalah. 
Hasilnya macam gambar kat bawah ni.
Selesai dah~ =) terima kasih
segala kesilapan tidak diberi jaminan. 
So, think twice before lanjutkan tips ni 
wahai gorgeoushandsome sekalian! 
Im just sharing :p

No comments: